En la darrera reunió de la Junta Local de Seguretat (la qual es reuneix aproximadament amb una freqüència de cada tres mesos), celebrada la setmana passada, l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Joan Alfons Albó, el regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Cárdenas, i el cap de la Policia Local de Sant Feliu, Josep Miñarro, van anunciar l'obertura de la propera Oficina de Denúncies a les mateixes dependències de la Policia Local guixolenca. Els dirigents locals van fer saber que a partir d'aquesta data s'obria aquest servei, que s'afegeix a l'oficina dels Mossos d'Esquadra, i on els ciutadans poden anar a presentar denúncies, com una voluntat d'acostament al ciutadà.
La representació dels agents locals va coordinar-se, en aquesta jornada, amb els altres cossos policials amb presència a Sant Feliu de Guíxols (Guàrdia Civil, Policia Nacional, Mossos d'Esquadra), en una reunió presidida pel delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadasus. El delegat va indicar que a Girona-demarcació, malgrat les circumstàncies econòmiques adverses, "hi ha un bon nivell de seguretat". El regidor Francisco Cárdenas, per la seva banda, va resumir la situació de seguretat a Sant Feliu de Guíxols dient que les dades eren "bones" però la voluntat de la policia era acostar-se a la "delinqüència zero", o tendir al mínim possible. La col.laboració entre els cossos policials és clau en el dia a dia, i també és molt important en moments de grans esdeveniments a al ciutat, com el Carnaval, Sant Antoni Abat, la Festa Major... El cos de Policia Nacional s'ocupa, a Sant Feliu, bàsicament de dos tipus de funcions -entre altres-, com la tramitació administrativa dels nacionals, és a dir, el DNI i el passaport, així com estrangeria (en temes d'estrangeria, permisos laborals). També s'investiga la intervenció sobre la immigració il.legal. Tenen la potestat d'obrir expedient sque poden acabar en multes o expulsions. En la reunió es va indicar que a Sant Feliu de Guíxols s'havia notat darrerement que s'havia reduït en línies generals el nombre d'estrangers. L'any passat es van inspeccionar sis empreses, 49 estrangers i es van expulsar fins a cinc estrangers en situació il.legal.
La Guàrdia Civil, que fa vigilància de la costa -entre altres funcions- no va presentar unes dades que mostressin una especial conflictivitat, tret que es va detectar un increment de la navegació en zones reservades per a banyistes. Pel que fa als Mossos, van indicar que durant el 2011 s'han baixat el nombre de delictes, i també s'ha augmentat l'índex de delinqüència. En l'estudi trimestral que fan els Mossos, el darrer trimestre de 2011 era més positiu d'un any que, per a les dades del cos, ja era raonablement bo.
Es van elogiar les tasques de coordinació de tots els cossos policials, a través de diferents trobades. Els Mossos van indicar que a partir de febrer es creava un grup de proximitat nou "per donar encara un millor servei". La policia catalana va demanar col.laboració ciutadana, tant a l'hora de fer denúncies com a l'hora d'informar sobre situacions de suposat delicte.
Aquest web està gestionat i actualitzat per l'Àrea de Premsa, Participació i Comunicació de l'Ajuntament. Restem a la vostra disposició per rebre els vostres suggeriments, aportacions i propostes de millora. Ens trobareu a l'edifici de l'Ajuntament (primera planta) o ens podeu adreçar un mail a premsa@guixols.cat, o al telèfon 609 75 35 85 (P.Carreras) quan ho considereu oportú.



