dimarts, maig 22, 2012

Inauguració el dissabte 23 d’octubre al Museu d’Història de l’exposició de pintura catalana Atles paisatgístic

L’Atles paisatgístic de les terres de Girona, projecte coordinat des de la Diputació de Girona i amb la col.laboració de la Xarxa de Museus Locals de Catalunya a Girona, es proposa mostrar visualment una selecció d'artistes i obres, que permeti la visualització dels diversos paisatgistes que han treballat amb els entorns naturals de l’àmbit de les comarques gironines i la Catalunya del Nord. També vol obrir una reflexió sobre el canvi del paisatge a les comarques de Girona, i com la seva bellesa ha estat objecte de treball de molts artistes, alguns dels quals han centrat la seva obra exclusivament en aquest entorn natural


Dividit en diferents àmbits territorials (i diferents exposicions simultànies), el litoral baixempordanès estarà representat en una exposició que es podrà veure al Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols, del 23 d’octubre de 2010 fins al 12 de gener de 2011. Hi seran presents els primers paisatgistes que surten fora del seu taller per pintar seguint el corrent dels impressionistes francesos, practicant el “plein aire”, així com obres d’artistes fins als anys seixantes-setantes, contemplant diferents sensibilitats estètiques d’interpretar el paisatge.


La recerca encapçalada per la historiadora de l’art Mariona Seguranyes ha permès l’elaboració i edició de l’obra L'Atles Paisatgístic de les Terrres de Girona, que ben segur es convertirà en un referent i en una eina de treball i consulta de la història moderna i contemporània de l’art català gironí. Ha permès documentar els artistes de les comarques de Girona, sobretot aquells que són poc coneguts i poc accessibles, i la catalogació d’obres algunes de les quals es troben en col·leccions particulars.


En l’exposició que es podrà veure a Sant Feliu de Guíxols es podrà gaudir d’obres procedents de diferents museus catalans i de col.leccions particulars, d’autors reconeguts ( Modest Urgell, Joaquim Mir, Francesc Gimeno, Josep Puigdengolas,...) i d’altres per redescobrir.

Entre els autors guixolencs hi seran presents Jaume Pons Martí, Pere Caimó, Josep Berga i Boada, Josep Amat, Josep Albertí, Ferran Ponsjoan, Torrent Buch, Maria Pou i Gertrudis Romaguera.
 

Aquest web està gestionat i actualitzat per l'Àrea de Premsa, Participació i Comunicació de l'Ajuntament. Restem a la vostra disposició per rebre els vostres suggeriments, aportacions i propostes de millora. Ens trobareu a l'edifici de l'Ajuntament (primera planta) o ens podeu adreçar un mail a premsa@guixols.cat, o al telèfon 609 75 35 85 (P.Carreras)  quan ho considereu oportú.