dimecres, maig 23, 2012

Cultura: Història, coneixement i difusióExposició Mercè Rodoreda 1908-1983

article thumbnail

  Del 28 de maig al 18 de juny, al vestíbul de la Biblioteca Pública Octavi Viader i Marga [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEs celebra amb èxit el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail

Paisatges ennuvolats al Concurs de Pintura Ràpida El passat dissabte 19 de maig i en el marc d [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEl normalisme, una pràctica violenta Propera xerrada del cicle Salut i Societat

article thumbnail

El proper divendres 25 de maig, tindrà lloc una nova activitat del cicle Salut i Societat, que  [ ... ]


Pla de BarrisPASSEGEM DES DEL BARRI: Ermita de Sant Amanç

Aquest divendres 25 de maig farem la Ruta 5 de "Passegem des del barri", ens aproparem a l [ ... ]


Cultura: Història, coneixement i difusióUn hort a casa: taller de plastilina

El proper dissabte, 26 de maig, a les 12:00 hores, us convidem a la presentació d’Un hort a c [ ... ]


Turisme i PromocióV Concurs de Fotografia Marina de Sant Feliu de Guíxols

Fotografia guanyadora del Concurs de Fotografia Marina 2011 a la categoria "Sant Feliu i el f [ ... ]


Ensenyament i FormacióCALENDARI DE TOTES LES PREINSCRIPCIONS ESCOLARS - CURS 2012-13

ESCOLES BRESSOL / segon cicle d'INFANTIL, PRIMÀRIA I ESO / PQPI / BATXILLERAT /CICLES FORMATIUS  [ ... ]


Ensenyament i FormacióNovetats en el calendari PREINSCRIPCIONS - CURS 2012-13. 2n cicle educació INFANTIL, PRIMÀRIA i ESO

  Novetats en el calendari de les preinscripcions del segon cicle d'educació INFANTIL, PRIMÀ [ ... ]


Comerç, Indústria i MercatsCurs de recerca de clients amb eficàcia - Gratuït però inscripcions abans del 17 de maig!

Us convidem a participar a la jornada formativa RECERCA DE CLIENTS AMB EFICÀCIA que hem organitzat  [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, Espectacles19 Maig. Activitats previstes en el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail


En el marc del dia internacional dels museus, el proper dissabte 19 de maig l'Associació d'Amics [ ... ]


Esports i oci13è campionat de Catalunya de Gran Fons


El proper diumenge 20 de maig el Club Aquàtic Xaloc organitza el 13è Campionat de Catalunya de G [ ... ]


Esports i ociSant Feliu és el punt de sortida del segon dia del Xtrem Running Costa Brava (dissabte 19 de maig, 9h matí)

article thumbnail


Els aficionats a l'esport podeu anar a veure la sortida del segon dia de competició de la Costa B [ ... ]


Més:

El President de la Generalitat dóna suport total al Museu Thyssen de Sant Feliu de Guíxols

El president de la Generalitat, José Montilla, ha volgut conèixer en primera persona el projecte de museu Col.lecció de Pintura Catalana Carmen Thyssen Bornemisza, que s'ha d'ubicar a Sant Feliu de Guíxols -a l'anella cultural del Monestir i antiga fàbrica Can Serra-. Així ho ha fet saber en la visita que ha realitzat a l’espai que ha d’acollir aquest projecte.

Montilla s'ha reunit amb la baronessa Carmen Thyssen-Bornemisza i l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó, per conèixer a fons l'estat del projecte. Un cop ha conegut de primera mà la situació d'aquesta proposta cultural de gran envergadura en l'eix mediterrani, ha donat suport al gran projecte "de país", i n'ha confirmat el suport total.

Tal com ha recordat l’alcalde de Sant Feliu, Pere Albó, la Generalitat té previst invertir 4 milions i mig d’euros en el projecte. En les properes setmanes, segons l'alcalde, és prevista la signatura del conveni amb el govern català, els detalls del qual han tingut ocasió de comentar en la trobada prèvia.

La proposta de Museu a Sant Feliu va en dues línies: d'una banda exposar la magnífica pinacoteca que conserva Carmen Thyssen-Bornemisza de pintors catalans (bàsicament entre els segles XIX i XX, que ocuparia una superfície del 50% del museu), junt amb una altra gran opció museística d'exposicions temporals. Això faria que grans obres de l'art de tots els segles es puguin exposar a Sant Feliu de Guíxols, en exposicions temàtiques o temporals, cosa que donaria dinamisme i projecció al museu guixolenc.

En la mateixa reunió, l'equip d'arquitectes adjudicataris de la redacció del projecte arquitectònic del futur espai (equip Bopbaa), han exposat les últimes novetats respecte el projecte.

Tal com han explicat als presents, les línies mestres del projecte van:

-Preservar les naus de la Fàbrica Serra-Vicens, però no per fer-hi el museu a dins sinó per 'inventar' un pati exterior que emboliqui i protegeixi el tresor de la pinacoteca i que es convertirà en un sorprenent umbracle.

-Construir en el buit del pati actual un edifici nou, modern, diàfan i equipat que acollirà els espais per les Exposicions Temporals i la Col•lecció Catalana de la Baronessa, semblant a un hivernacle.

Com a conseqüència, es construeix el buit i es buida el ple.

Aquesta singular opció permet entre altres coses un edifici respectuós amb l’entorn, integrat al campus d’edificis culturals del Monestir, sense renunciar a la necessària modernitat de l’equipament. Es proposa, per tant, un edifici on la singularitat i exuberància no és troba tant en la forma sinó en la idea.

El projecte que en aquests moments BOPBAA (Josep Bohigas, Francesc Pla, Iñaki Baquero amb Manolo Baquero, arquitectes) estan redactant estarà llest a l’estiu. Ja s’han dut a terme la majoria de sondejos i les anàlisis sobre els edificis i el terreny existent. La resta d’equip tècnic redactor està format pels equips de Robert Brufau (càlcul d’estructures), Josep Túnica (enginyeria d’instal•lacions), Joan Ardèvol (arquitectura Tècnica) i Maurici Ginés (projecte d’il•luminació). 


 

Aquest web està gestionat i actualitzat per l'Àrea de Premsa, Participació i Comunicació de l'Ajuntament. Restem a la vostra disposició per rebre els vostres suggeriments, aportacions i propostes de millora. Ens trobareu a l'edifici de l'Ajuntament (primera planta) o ens podeu adreçar un mail a premsa@guixols.cat, o al telèfon 609 75 35 85 (P.Carreras)  quan ho considereu oportú.