dimecres, maig 23, 2012

Cultura: Història, coneixement i difusióExposició Mercè Rodoreda 1908-1983

article thumbnail

  Del 28 de maig al 18 de juny, al vestíbul de la Biblioteca Pública Octavi Viader i Marga [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEs celebra amb èxit el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail

Paisatges ennuvolats al Concurs de Pintura Ràpida El passat dissabte 19 de maig i en el marc d [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEl normalisme, una pràctica violenta Propera xerrada del cicle Salut i Societat

article thumbnail

El proper divendres 25 de maig, tindrà lloc una nova activitat del cicle Salut i Societat, que  [ ... ]


Pla de BarrisPASSEGEM DES DEL BARRI: Ermita de Sant Amanç

Aquest divendres 25 de maig farem la Ruta 5 de "Passegem des del barri", ens aproparem a l [ ... ]


Cultura: Història, coneixement i difusióUn hort a casa: taller de plastilina

El proper dissabte, 26 de maig, a les 12:00 hores, us convidem a la presentació d’Un hort a c [ ... ]


Turisme i PromocióV Concurs de Fotografia Marina de Sant Feliu de Guíxols

Fotografia guanyadora del Concurs de Fotografia Marina 2011 a la categoria "Sant Feliu i el f [ ... ]


Ensenyament i FormacióCALENDARI DE TOTES LES PREINSCRIPCIONS ESCOLARS - CURS 2012-13

ESCOLES BRESSOL / segon cicle d'INFANTIL, PRIMÀRIA I ESO / PQPI / BATXILLERAT /CICLES FORMATIUS  [ ... ]


Ensenyament i FormacióNovetats en el calendari PREINSCRIPCIONS - CURS 2012-13. 2n cicle educació INFANTIL, PRIMÀRIA i ESO

  Novetats en el calendari de les preinscripcions del segon cicle d'educació INFANTIL, PRIMÀ [ ... ]


Comerç, Indústria i MercatsCurs de recerca de clients amb eficàcia - Gratuït però inscripcions abans del 17 de maig!

Us convidem a participar a la jornada formativa RECERCA DE CLIENTS AMB EFICÀCIA que hem organitzat  [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, Espectacles19 Maig. Activitats previstes en el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail


En el marc del dia internacional dels museus, el proper dissabte 19 de maig l'Associació d'Amics [ ... ]


Esports i oci13è campionat de Catalunya de Gran Fons


El proper diumenge 20 de maig el Club Aquàtic Xaloc organitza el 13è Campionat de Catalunya de G [ ... ]


Esports i ociSant Feliu és el punt de sortida del segon dia del Xtrem Running Costa Brava (dissabte 19 de maig, 9h matí)

article thumbnail


Els aficionats a l'esport podeu anar a veure la sortida del segon dia de competició de la Costa B [ ... ]


Més:

La baronessa Thyssen presenta una exposició d'artistes impressonistes de la seva col.lecció que es veurà aquest estiu a Sant Feliu de Guíxols


El Palau de l'Abat (edifici adossat al Monestir) acollirà aquest estiu una important exposició d'artistes impressionistes de pintors  catalans, espanyols i de la resta d'Europa que formen part del fons de la col.lecció privada Thyssen. Seixanta obres, que portaran grans noms de l'art com Gauguin, que compartiran sales amb obres de Josep Amat, Sunyer, Bonnard, Joan Llimona, Ramon Casas, Marià Fortuny o Joaquim Mir. El paisatge és el referent.
Es tracta d'una exposició "que commourà", en paraules de Carmen Thyssen, qui la va explicar a més d'una trentena de periodistes que van fer petita la Sala de Plens de l'Ajuntament.
Acompanyada de l'alcalde de Sant Feliu, Joan Alfons Albó, els dos van explicar que la delicada situació econòmica arreu fa que s'enlenteixin els processos a l'hora de construir el nou Museu a la fàbrica Serra Vicens. Però igualment, per l'alcalde Joan Alfons Albó seria desaprofitar oportunitats si es renuncia a sales ben condicionades com les que ofereix el Palau de l'Abat. "Tot el procés de construcció del centre Thyssen a Sant Feliu segueix endavant, potser més lentament, però si tenim un espai recentment restaurat al Palau de l'Abat del Monestir, amb molts metres quadrats i preparats per acollir certàmens artístics hem d'apostar-hi, i no esperar".
En la mateixa línia es va mostrar la baronessa, qui va elogiar la idea de fer servir el Monestir com a sala, encara que temporal, de les exposicions. "Entenem tots la crisi, però tenim un espai igualment excel.lent", va dir.
L'exposició de pintors impressionistes es farà de maig a octubre. L'Ajuntament, igualment, treballa en la idea de fer exposicions d'hivern, d'altres caires, però en el mateix indret.

Presenta el llibre de la Costa Brava en 3 Dimensions

Carmen Thyssen va fer aquestes declaracions durant la presentació als mitjans de comunicació del llibre "La Costa Brava, història en relleu", elaborat pels membres de l'Arxiu Municipal de Sant Feliu de Guíxols, Maria Angels Suquet, Josep Auladell i Marc Auladell. El llibre, que l'ha publicat l'editorial Efados, presenta fotografies de principi de segle, i l'excepcionalitat de l'obra és que les fotografies (provinents d'autors particulars) és que han estat tractades de manera que prenen vida amb el realisme que atorga la tècnica de les tres dimensions. Les cordes que es veuen en les imatges prenen relleu les gallines queden en primer pla i amb volum, els banyistes prenen cos i existeixen les profunditats. Això és el toc realista del llibre, i alhora fantàstic.
La baronessa presentava el llibre, ja que n'ha fet el pròleg. En la roda de premsa va felicitar molt emotivament els autors, "per haver fet un llibre tan esplèndid", i va expressar que a la Costa Brava ella s'hi sent relaxada, perfectament complaguda, i que té les millors vistes del món, tal com va fer saber.

Aquest web està gestionat i actualitzat per l'Àrea de Premsa, Participació i Comunicació de l'Ajuntament. Restem a la vostra disposició per rebre els vostres suggeriments, aportacions i propostes de millora. Ens trobareu a l'edifici de l'Ajuntament (primera planta) o ens podeu adreçar un mail a premsa@guixols.cat, o al telèfon 609 75 35 85 (P.Carreras)  quan ho considereu oportú.