dimecres, maig 23, 2012

Cultura: Història, coneixement i difusióExposició Mercè Rodoreda 1908-1983

article thumbnail

  Del 28 de maig al 18 de juny, al vestíbul de la Biblioteca Pública Octavi Viader i Marga [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEs celebra amb èxit el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail

Paisatges ennuvolats al Concurs de Pintura Ràpida El passat dissabte 19 de maig i en el marc d [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, EspectaclesEl normalisme, una pràctica violenta Propera xerrada del cicle Salut i Societat

article thumbnail

El proper divendres 25 de maig, tindrà lloc una nova activitat del cicle Salut i Societat, que  [ ... ]


Pla de BarrisPASSEGEM DES DEL BARRI: Ermita de Sant Amanç

Aquest divendres 25 de maig farem la Ruta 5 de "Passegem des del barri", ens aproparem a l [ ... ]


Cultura: Història, coneixement i difusióUn hort a casa: taller de plastilina

El proper dissabte, 26 de maig, a les 12:00 hores, us convidem a la presentació d’Un hort a c [ ... ]


Turisme i PromocióV Concurs de Fotografia Marina de Sant Feliu de Guíxols

Fotografia guanyadora del Concurs de Fotografia Marina 2011 a la categoria "Sant Feliu i el f [ ... ]


Ensenyament i FormacióCALENDARI DE TOTES LES PREINSCRIPCIONS ESCOLARS - CURS 2012-13

ESCOLES BRESSOL / segon cicle d'INFANTIL, PRIMÀRIA I ESO / PQPI / BATXILLERAT /CICLES FORMATIUS  [ ... ]


Ensenyament i FormacióNovetats en el calendari PREINSCRIPCIONS - CURS 2012-13. 2n cicle educació INFANTIL, PRIMÀRIA i ESO

  Novetats en el calendari de les preinscripcions del segon cicle d'educació INFANTIL, PRIMÀ [ ... ]


Comerç, Indústria i MercatsCurs de recerca de clients amb eficàcia - Gratuït però inscripcions abans del 17 de maig!

Us convidem a participar a la jornada formativa RECERCA DE CLIENTS AMB EFICÀCIA que hem organitzat  [ ... ]


Cultura, Art, Activitats, Espectacles19 Maig. Activitats previstes en el Dia Internacional dels Museus

article thumbnail


En el marc del dia internacional dels museus, el proper dissabte 19 de maig l'Associació d'Amics [ ... ]


Esports i oci13è campionat de Catalunya de Gran Fons


El proper diumenge 20 de maig el Club Aquàtic Xaloc organitza el 13è Campionat de Catalunya de G [ ... ]


Esports i ociSant Feliu és el punt de sortida del segon dia del Xtrem Running Costa Brava (dissabte 19 de maig, 9h matí)

article thumbnail


Els aficionats a l'esport podeu anar a veure la sortida del segon dia de competició de la Costa B [ ... ]


Més:

El Tour Gastronòmic Costa Brava San Miguel present en el "Festival del Mar" de Sant Feliu de Guíxols


* El Festival del Mar de Sant Feliu de Guíxols va ser la tercera etapa del Tour Gastronòmic Costa Brava San Miguel que està duent a terme tot aquest estiu el Patronat de Turisme vinculat a la commemoració del Centenari de la Costa Brava.

 * En motiu de la presencia del Tour Gastronòmic en el Festival del Mar, es va presentar la «La carta de maridatge de cervesa i plats de la Costa Brava», una publicació que recopila sis receptes on s’ha maridat la cervesa amb productes autòctons de la Costa Brava.

 * Amb aquesta acció el Patronat de Turisme vol promocionar la gastronomia i les tradicions culturals de la Costa Brava mitjançant la unió del maridatge de la cervesa i la bona cuina, amb la singularitat de diferents festes i esdeveniments populars, tradicionals i significatius que se celebren en diferents poblacions de la Costa Brava des del mes de maig fins al mes de setembre de 2010.

El passat cap de setmana (12 i 13 de juny) el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va portar el Tour Gastronòmic Costa Brava –San Miguel a Sant Feliu de Guíxols, dins el Festival del Mar que organitza l’Ajuntament per donar a conèixer els valors naturals del fons marí i promoure la Reserva Marina .
Concretament, l’encreuament entre el Passeig Marítim i la Rambla Antoni Vidal va ser l’espai que va acollir la instal·lació de 24m2 on se serviran tastets de plats de la Carta de la Costa Brava amb cervesa San Miguel.
A Sant Feliu de Guíxols, els plats que es van podrer “tastar” van ser: Brandada de bacallà amb gelatina de poma 0,0 San Miguel, Broqueta d’arengada fumada, pebrot, patata i oliva, Coca amb rostit de botifarra, poma i cebetes, Empedrat, Escabetx de sardines confitades, Platillo de vedella amb bolets, Sèpia amb mandonguilles, Tàrtar de tonyina, Botifarra dolça amb poma i Escuma de recuit amb gerds. Aquests plats van ser elaborats pels restaurants que participen en l’acció a Sant Feliu de Guíxols: Les Panolles de Santa Cristina d’Aro, Sa Cova de Platja d’Aro, el Maria de Cadaqués i La Gamba, ambdós de Palamós, l’Aiguablava de Begur, els Tinars de Llagostera i l’Aula Gastronòmica de l’Empordà.
En el marc del Tour Gastronòmic a Sant Feliu de Guíxols, el Patronat de Turisme i San Miguel es va presentar "La Costa Brava i San Miguel receptes maridades amb cervesa", una guia que recopila sis receptes, fruit del maridatge de les varietats que ofereix San Miguel i els productes propis de la zona. Per fer aquestes receptes s’ha comptat amb la col·laboració del col·lectius de cuina que formen part de la marca Costa Brava: Cuina de l’Empordanet, La Cuina del Vent, Girona Bons Fogons, Grup Gastronòmic del Pla de l’Estany i Joves Cuiners, sota la coordinació del cuiner Oriol Blanes de l’Aula Gastronòmica de l’Empordà.
El Patronat de Turisme també va participar, el mateix dissabte a la tarda, al lliurament de premis del Concurs de fotografia marina

La carta de maridatge de cervesa i plats de la Costa Brava

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’empresa San Miguel promouen l’edició del llibret «La carta de maridatge de cervesa i plats de la Costa Brava». En ella s’hi recopilen sis receptes elaborades pels col·lectius de cuina inclosos dins de la marca Costa Brava: Cuina de l’Empordanet, La Cuina del Vent, Girona Bons Fogons, Grup Gastronòmic del Pla de l’Estany i Joves Cuiners, coordinats pel cuiner Oriol Blanes de l’Aula Gastronòmica de l’Empordà. Cada col·lectiu ha creat un plat amb productes propis de la zona i maridats amb alguna de les cinc varietats de cervesa de la marca San Miguel, empresa patrocinadora de l’activitat.Així els restaurants dels cinc col·lectius que han participat i les seves receptes proposades són els següents:

AULA GASTRONÒMICA DE L’EMPORDÀ
Recepta d’Oriol Blanes, coordinador
San Miguel 0.0 poma amb brandada de bacallà

Col·lectiu LA CUINA DEL VENT
Restaurant Can Jeroni
Foie a la planxa sobre gelée de cervesa selecta i salsa de poma de Sant Pere

Col·lectiu GIRONA BONS FOGONS
Restaurant Cal Ros
Bacalllà a la brasa amb arròs de botifarra negra, garoines i cervesa

Col·lectiu JOVES CUINERS
Restaurant La Plaça
Xai en dues coccions amb poma i cremós de patata

Col·lectiu GRUP GASTRONÒMIC DEL PLA DE L’ESTANY
Restaurant La Banyeta
“Pessic” de San Miguel 1516

Col·lectiu CUINA DE L’EMPORDANET
Restaurant La Gamba
Canya de San Miguel 1516 amb fruits vermells

Aquest web està gestionat i actualitzat per l'Àrea de Premsa, Participació i Comunicació de l'Ajuntament. Restem a la vostra disposició per rebre els vostres suggeriments, aportacions i propostes de millora. Ens trobareu a l'edifici de l'Ajuntament (primera planta) o ens podeu adreçar un mail a premsa@guixols.cat, o al telèfon 609 75 35 85 (P.Carreras)  quan ho considereu oportú.