Nou sistema d'alertes als telèfons mòbils

- Us demanem molta atenció a un nou sistema d’avisos per a EMERGÈNCIES GREUS que s’implanta a tot Europa, seguint instruccions del Parlament Europeu.
A Catalunya la Generalitat és qui en farà la gestió. Es tracta d’avisos que hauríeu de rebre als vostres telèfons mòbils en cas d’emergències GREUS. Ara mateix s’estan fent les proves i ben aviat es farà un simulacre per l'àrea de les comarques de Girona. Important: no es tracta de cap estafa ni és cap operació que impliqui algun cost per als usuaris.
Explicació:
Aquests avisos són per a la seguretat de tothom en cas d’haver-hi alguna emergència greu: una catàstrofe o accident greu. Tenen tots la mateixa estructura.
Consisteixen en la recepció de notificacions (missatges de text) emergents a la pantalla dels telèfons mòbils intel·ligents que estiguin ubicats a la zona de l’emergència en el moment de l’enviament de l’alerta i mentre l'alerta estigui activa. També sona un soroll al mòbil molt estrident.
No tenen cap cost per a cap usuari, i és indiferent la companyia telefònica a la qual pertanyeu. Fins i tot, si hi ha persones de l’estranger que siguin a l'àmbit on s’emetrà l’alarma, rebrien l’avís.
Els telèfons MÉS NOUS amb els sistemes operatius Android (a partir de la versió 11) i IOS (Apple) a partir de la versió 15.6 o superior ja tenen incorporada aquesta funció. En els Android NO ES POT desactivar, i en els IOS (Apple) sí, però no es recomana. Si teniu versions més antigues, es pot configurar per tal que ho rebeu. Tot això està explicat en la pàgina de la Generalitat que trobareu sota aquest text.
HI HAURÀ un simulacre a les comarques de Girona el proper 27 d’abril, com ja s’han fet a diferents llocs de Catalunya.
En aquest espai web teniu tota la informació: