Les activitats d’aquesta agenda poden ser modificades i/o presentar algun canvi. Per a consultes i actualitzacions consulteu: www.visitguixols.com o al tel. 972 82 00 51 (Oficina de Turisme).
*Mercat municipal. Cada diumenge de 9 a 14h a la Plaça del Mercat i al Passeig Marítim.
*Cuina del Peixopalo: Del dimecres 18 de febrer al dijous 2 d’abril (Quaresma). Per a més informació: Oficina de Turisme.
*4a edició del Correpoble 2026 – Defensa els colors del teu poble!
Cada any es durà a terme en un municipi diferent del Baix Empordà. La 4a edició se celebrarà el dissabte 28 de març de 2026 a Santa Cristina d’Aro. És una cursa popular que pretén fomentar el moviment esportiu municipal a través del running. El Correpoble vol implicar tots els municipis del Baix Empordà en una festa de l’esport popular. Es tracta d’una competició per equips en la qual cada corredor representarà el municipi del Baix Empordà que prefereixi. Per a més informació i inscripcions: www.correpoble.cat
*Parc Urbà de Salut. Sessions d’exercici físic a la pl. Miquel Murlà. Per a més informació: www.activitatfisica.dipsalut.cat
*Volta ciclista a Catalunya. Del dilluns 23 al diumenge 29 de març. 1a etapa amb sortida, pas intermedi i arribada a Sant Feliu de Guíxols. Per a més informació: www.voltacatalunya.cat
*Oxfam Intermón Trailwalker. Participa a la Trailwalker el 18 i 19 d’abril, un desafiament esportiu i solidari en equip en un entorn natural. La prova consisteix a recórrer 100 quilòmetres en un màxim de 32 hores, 55 quilòmetres en un màxim de 16 hores, 25 quilòmetres en 6-8 hores i 10 quilòmetres en 4 hores. La ruta transcorre per la Via Verda de Girona, des d’Olot fins a Sant Feliu de Guíxols. Per a més informació. https://www.oxfamintermon.org/ca/trailwalker
*Exàmens d’ACTIC. La Biblioteca és un centre col·laborador reconegut per la Generalitat, on pots fer l’examen per obtenir l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC). La prova és telemàtica i les persones que la superen satisfactòriament aconsegueixen un certificat que emet la Generalitat, per acreditar el seu nivell de competències en TIC. Cal inscripció prèvia a la pàgina web de la Generalitat. A la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit.
*Servei d’Assessorament Jurídic. Adreçat a persones empadronades a Sant Feliu de Guíxols. Atencions quinzenals de 10 a 14h. Cal demanar cita prèvia al Centre Cívic Tueda, c/ Gravina, 39-41. Contacte: 972 821058.
*Mascanada6: Cultura intimista, diferent i especial. Per a més informació i entrades a www.mascanada6.com
*Espectacles familiar de la Xarxa al Teatre Auditori Narcís Masferrer. Venda d’entrades a https://laxarxaguixols.framer.website o una hora abans al Teatre. Organitza: La Xarxa.
*Sala de Festes Las Vegas. Concerts, balls de saló i espectacles. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*SONATS 2026: el cicle de comèdia de la Costa Brava. Les entrades ja estan a la venda a www.sonats.cat
Diumenge 1 de febrer
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
De dilluns 2 al divendres 6 de febrer
*Setmana de microconcerts. De dilluns a dijous concerts a les 18 i a les 20h. Divendres a les 17h. A l’Auditori i aula 1.1 de l’Escola de Música. Durada de cada concert: 40 minuts aprox. Gratuït. Organitza: Escola de Música.
Dilluns 2 de febrer
*Itineraris saludables. Caminada a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
*Festivitat de la Candelera. Benedicció de les candeles i Santa Missa. A les 19.30h a la parròquia del Monestir.
Dimarts 3 de febrer
*Club de Lectura Memòria Històrica: No plorar de Lydie Salvayre. A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de Pilar Francès. Cal inscripció. 972 32 40 57 o
Dimecres 4 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
Dijous 5 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
Divendres 6 de febrer
*CARNAVAL 2026
-La cursa que desperta El Carnaval. A les 19 h. (sortida) Cursa popular de 6 km. per donar el tret de sortida al Carnaval on tots els participants hauran d’anar disfressats. La sortida i arribada es farà des dels Jardins Juli Garreta. Preu Inscripció: 10 € (per a més informació sobre les inscripcions contacteu amb la colla ). Hi haurà fi de festa amb servei de bar i música.
Organitza: Colla Els Festuks.
*Cicle literari: Presentació del llibre Aigües de llibertat de Cristina Canamases. A les 19h a la Casa Irla (C/ Algavira, 65-69). Gratuït.
*Club de Lectura de Narrativa: La paret de Marlen Haushofer. A les 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de l’escriptor guixolenc Toni Sala. Cal inscripció prèvia, 972 32 40 57 o
*Concert Steve Smyth + Surroca (Rock). A les 21.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
Dissabte 7 de febrer
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*XI Guíxols Cup. Regata Vela Lleugera Optimist N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Concert Mark Quark (Hip Hop). A les 18.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/ Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
*Azukita. Nit de Salsa i Bachata (Carnaval Salsa). A les 23h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
*CARNAVAL 2026
-Cercavila de Colles. A les 18h (convocatòria) i 18.30h (sortida). Les colles de la ciutat sortiran des de tres punts diferents (plaça Mercat, parc Miquel Murlà i plaça Salvador Espriu) per celebrar l’inici del Carnaval. Organitza: Federació de Colles de Carnaval Ganxones.
-Sopar de colles i Traspàs de “La Bomba”. A les 21h. Sopar popular de les colles de carnaval (cadascú se’l porta) a l’envelat del Guíxols Arena. De 20.30 a 22.30h tots els nens i nenes podran gaudir d’un espai d’animació i tallers amb en Suret.
-Tot seguit Traspàs de “La Bomba”, proclamació de les Padrines del Carnaval Ganxó i presentació del/la Carnestoltes 2026. Festa amb Fundación Ibiza i MON DJ. Organitza: Associació de Festes Ganxones. Preu del tiquet: 3€ (informació sobre la venda de tiquets als responsables de cada colla). Obertura de portes a les 20.30 h.
Diumenge 8 de febrer
*XI Guíxols Cup. Regata Vela Lleugera Optimist N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*XXI Concurs de Teatre Amateur: 12 Sense Pietat amb la companyia ACR de Fals. A les 18h al Teatre Municipal Narcís Masferrer. Preu: 10€. Venda d’entrades a l’Oficina de Turisme o una hora abans de l’espectacle, a la taquilla del Teatre. Organitza: Agrupació de Teatre Benet Escriba.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 9 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
Dimecres 11 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Aules Culturals: La Màgia de les Joguines. A les 18h al Centre Cívic Tueda. A càrrec de Tomàs Pla, director del Museu d’Història de la Joguina. Organitza: Casal Tueda Gent Gran.
Dijous 12 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
*CARNAVAL 2026:
-Rua Carnaval cobla Gaziel. A les 10.30h sortida des de l’escola Gaziel pels carrers del Centre Ciutat. Durada: 90 minuts. Gratuït. Organitza: Escola de Música.
-Festa Infantil de Disfresses. A les 17.30h. Ball de disfresses infantil a l’envelat del Guíxols Arena amb l’espectacle “L’hora de donar-ho tot” a càrrec de la Cia. Els Atrapasomnis. A l’entrada en Suret oferirà un berenar per a tots els nens i nenes fins esgotar existències. Entrada gratuïta. Obertura de portes a les 17h.
-Marxing Band de Carnestoles. A les 18h pels carrers del Centre Ciutat. Durada: 60 minuts. Organitza: Escola de Música.
-Festa de Dijous Gras. A les 22h. Acte de presentació del Carnaval a l’envelat del Guíxols Arena, pregó de les Padrines del Carnaval Ganxó i pregó inaugural de Sa Majestat Carnestoltes 2026.
A les 23h Festa amb “The Txandalls + DJ KZU”. Preu de l’entrada: 6€ sense consumició. Venda anticipada d’entrades a l’enllaç www.guixols.cat/carnaval i a l’Oficina de Turisme. Pagament amb targeta bancària.
Divendres 13 de febrer
*CARNAVAL 2026:
-Presentació de totes les colles participants a la Rua del Divendres i pregó de les padrines i de Sa Majestat Carnestoltes 2026. A les 12h a l’envelat del Guíxols Arena. Entrada gratuïta. Obertura de portes a les 11.30 h.
-Rua del Divendres. A les 18h. Desfilada de carrosses i comparses. Recorregut: Ctra. Girona (cantonada amb Rambla Joan Bordàs), Placeta Sant Joan, la Rambla (cantonada Passeig del Mar).
-Ball del Tongo. A les 23.30h. Ball amb DJ Dolça i Wasa Corporation a l’envelat del Guíxols Arena. A la 1h de la matinada lliurament de premis de la Rua. Preu de l’entrada: 7€ sense consumició. Obertura de portes a les 23h. Venda anticipada d’entrades a l’enllaç www.guixols.cat/carnaval i a l’Oficina de Turisme. Pagament amb targeta bancària.
Hi haurà un bus llançadora per pujar a l’Envelat del Guíxols Arena. Bus gratuït i itineraris còmodes segons franja horària:
De les 20.30 fins a les 22.30h. Recorregut: Monestir, parada al final de la ronda-rotonda farmàcia, rotonda “Can Carbó”.
De les 22.30 fins a les 24h. Recorregut: Monestir, rotonda farmàcia, rotonda “Can Carbó”, parada Baldiri, parada Avda. Balears-Sorli, parada c/ Rufo farmàcia.
A partir de les 24h fins a les 4 de la matinada. Recorregut habitual de la Montdela.
Dissabte 14 de febrer
*Regata mensual. Regata social Creuer N3. A les 11h. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
Diumenge 15 de febrer
*CARNAVAL 2026:
-Rua del Matí. A les 11h. Desfilada festiva de les colles de carnaval. Recorregut: carrer Colom, passeig dels Guíxols i passeig del Mar.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 16 de febrer
*Itineraris saludables. Caminada a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
Dimecres 18 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Dimecres de Cendra. Imposició de la Cendra i Santa Missa. A les 19.30h a la parròquia del Monestir.
*CARNAVAL 2026:
-Enterrament de la sardina. A les 20h. Seguici mortuori de les colles de Carnaval. Recorregut: des de les naus de les carrosses fins a la Plaça del Mercat.
-Sardinada popular. A les 21h a la Plaça del Mercat.
Dijous 19 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
Divendres 20 de febrer
*Cicle Gaudí – Cinema: Romeria (drama). Original en català. Direcció i guió: Carla Simón. No recomanat a menors de 16 anys. Durada 111 minuts. A les 20h a la Sala Abat Panyelles al Monestir (plaça Monestir s/n). Entrada general 4,50€, club Vanguardia 2x1, socis de la Federació d’Ateneus de Catalunya 3€ i amb el carnet jove 3€. Per a més informació i venda d’entrades a www.cultura.guixols.cat, www.entrada.codetickets.com i a l’Oficina de Turisme. Organitza: Acadèmia de Cinema en català i Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.
Dissabte 21 de febrer
*Fase 1 Interclubs Costa Brava – CNPA. Regata Creuer N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 32 17 00.Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*Cicle literari: Presentació del llibre Perfectament imperfecta de Carla Gracia. A les 19h a la Casa Irla (C/ Algavira, 65-69). Gratuït.
*Visita guiada El Jardí melangiós – Arquitectura funerària. A càrrec de Tretze Cultura. A les 11.30h. Punt de Trobada: vestíbul del Monestir. Aforament limitat. Cal inscripció prèvia. Preu: 6€, reduïda 4€. Per a més informació: https://ja.cat/jardiArqui
*Concert amb Los 4 de Cuba (Salsa). A les 23.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/ Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
Diumenge 22 de febrer
*Fase 1 Interclubs Costa Brava – CNPA. Regata Creuer N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*XXI Concurs de Teatre Amateur: Ovelles amb la companyia Passarells Teatre Estudi de l’Alforja. A les 18h al Teatre Municipal Narcís Masferrer. Preu: 10€. Venda d’entrades a l’Oficina de Turisme o una hora abans de l’espectacle, a la taquilla del Teatre. Organitza: Agrupació de Teatre Benet Escriba.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 23 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
*Bibliomaker: Creació digital: Píxel Art. De 17.30 a 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Amb aquest curs de 3 sessions es descobrirà què és el píxel art i també diferents artistes que s’hi dediquen. L’objectiu és fer una obra de píxel art i animar-la o de vòxel art i renderitzar-la, amb els programes Aseprite i Magicavoxel. A partir de 12 anys. Places limitades. Inscripcions gratuïtes a través del formulari: https://forms.gle/8WQPPuVJLfg6SieX7, 972 32 40 57 o
Dimarts 24 de febrer
*Dia de la dona en l’esport. Dia contra la LGTBIfòbia en l’Esport. A les 16.30h Torneig de Futbol 7 al Camp de futbol Vilartagues. A les 19h Col·loqui “Col·lectius minoritats en l’esport al llarg dels anys”. Entrega d’obsequis i berenar. A la sala parquet del Centre Cívic Vilartagues. Per a joves de 12 a 22 anys. Més informació i inscripcions a @guixolsjove o 670 47 12 93. Gratuït. Organitza: SIAD.
Dimecres 25 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Aules Culturals: Gaziel, Obra i Pensament. A les 18h al Centre Cívic Tueda. A càrrec de Josep Cullell Ramis, professor de filosofia i escriptor. Organitza: Casal Tueda Gent Gran.
*Xerrada Bibliosteam: Filosofia "Avís als humans del futur!". A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Com podem advertir els humans d’aquí a 10.000 anys del risc de viure prop d’un cementiri nuclear? Per estrany que sembli, filòsofs i científics han hagut d’enfrontar-se a aquest repte. A càrrec d’Alba Padrós, llicenciada en filosofia. Organitza: Servei Biblioteques de la Diputació de Girona.
Dijous 26 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromialgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
*Vespres de vídeos al Casino dels Nois: Sant Elm l’Ermita – Els Personatges. Dues presentacions de Josep M. Vicens. A les 19h a la nova sala d’actes de la planta baixa del Casino dels Nois. Organitza: Amics del Museu d’Història.
*Club de Lectura Llegir El Teatre: La reina lloba de Pau Carrió. A les 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. El personatge de Margaret d’Anjou de “La guerra de les roses” de William Shakespeare té més versos que Cleòpatra o Rosalina, que el Rei Lear o Titus Andrònic, però, a diferència de tots ells, no té una obra pròpia. Amb “La reina lloba” Pau Carrió crea una nova vella tragèdia elisabetiana. A càrrec d’Elena Avellaneda Noguera. Cal inscripció. 972 32 40 57 o
Divendres 27 de febrer
*Presentació de Llibre: La venganza se viste fría d'Olga Gonzàlez. A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit.
*Sopar Concert en directe al Tinglado. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
Dissabte 28 de febrer
*La Botiga al carrer. Descomptes molt interessants a les botigues del centre. De 9 a 20.30h al centre de la ciutat. Organitza: Associació Guíxols Comerç i Turisme.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*Hora del Conte: La vida secreta de les formigues. A les 11.30h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de Lali Begood. Aquesta és una bonica història d’ecologia i amor pels animals que Lali Begood ens explicarà i a més cantarà cançons acompanyada del seu ukelele. De 0 a 3 anys. Gratuït.
*Teatre professional – Guíxols Escena Primavera 2026: Kramig. A les 20.15h al Teatre Auditori Narcís Masferrer. Comèdia romàntica. Autoria i direcció: Marta Buchaca. Intèrprets: Biel Duran i Anna Moliner. Producció: La Pocket. Per a més informació i compra d’entrades a www.cultura.guixols.cat , www.entradas.codedetickets.com i a l’Oficina de Turisme.
Diumenge 1 de març
*La Botiga al carrer. Descomptes molt interessants a les botigues del centre. De 9 a 14h al centre de la ciutat. Organitza: Associació Guíxols Comerç i Turisme.
CURSOS
Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit
*Curs Bibliomaker. Creació digital: Píxel Art. De 17.30 a 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Amb aquest curs de 3 sessions es descobrirà què és el píxel art i també diferents artistes que s’hi dediquen. Inici: 23 de febrer. L’objectiu és fer una obra de píxel art i animar-la o de vòxel art i renderitzar-la, amb els programes Aseprite i Magicavoxel. A partir de 12 anys. Places limitades. Inscripcions gratuïtes a través del formulari: https://forms.gle/8WQPPuVJLfg6SieX7, 972 32 40 57 o
Casal Tueda
*Curs de fotografia. Curs presencial de nivell bàsic, a càrrec de Jordi Gallego. Dimecres de 20 a 22h al Casal Tueda. El curs inclourà 24h de teòrica (12 dies) + 8h de pràctica (dues sortides: un diumenge al matí i un divendres al vespre). Durada del curs: 3 mesos. Inici del curs: 28 de gener. Preu: 100€ (tot el curs) o 35€/ mes; 50€ per als socis de l’Agrupació Fotogràfica de Sant Feliu de Guíxols i del Casal Tueda. Per a més informació i inscripcions: tel. 652921205 i
Casals
*Activitats del curs 2025/2026 per a sèniors:
-Casal Tueda Gent Gran: Informació i inscripcions: al despatx del casal de dilluns a divendres de 10 a 13h. Al Centre Cívic Tueda: C/ Gravina, 39-41. Tel. 972 821310/ 972 821058,
-Casal Gent Gran Salvador Espriu: Informació i inscripcions: al despatx del casal de la gent gran Salvador Espriu al Centre Cívic Vilartagues, els dilluns i els dijous d’11 a 13h. Tel. 972 821897 i 972 820101,
*UNED Sènior Sant Feliu de Guíxols curs 2025/2026.
*Cursos Anuals:
-MIM Música i Moviment. Dilluns de 10 a 12h (fins al 25/05/26). A càrrec de Sofia Azambuja. El taller “Música i Moviment Sénior” està pensat per a persones que vulguin gaudir de la música a través del cos, en un entorn amable, proper i ple d’energia positiva. A partir d’un repertori musical variat, les sessions es basen en la rítmica com a eina principal, incorporant moviment, joc i expressió corporal.
*Cursos 2n Quadrimestre:
-La mare sempre em donava poma per berenar. Realitat i ficció en la narrativa catalana contemporània. Dimecres de 16 a 18h (del 04/02/26 al 25/05/26). A càrrec de Núria Bazaga. La literatura és un lloc estrany on ficció i realitat es barregen, on el narrador mai no és del tot fiable, on el que s’explica té alguna cosa a veure amb la veritat, però mai és la pura realitat. En els darrers anys ha augmentat el que s’anomenen “les narratives del jo”, experiències de la vida novel·lades, però aquest gènere literari ja fa molts anys que existeix. Ens endinsarem en alguns casos en què distingir realitat i ficció es converteix en tot un repte.
-Fotografia Digital per a principiants: Descobreix la teva càmera digital. Dimecres de 18.15 a 20h (del 04/02/26 al 20/05/26). A càrrec de Marcel·lí Armengou. La idea d’aquest curs és apropar la fotografia digital d’una manera entenedora i pràctica a totes les persones interessades en tenir uns coneixements mínims per poder gaudir de la fotografia digital. És un curs pensat per a utilitzar una càmera fotogràfica. El curs està pensat per fer-se a Sant Feliu de Guíxols.
-L’art en femení. Dones silenciades però no absents, creadores a la Història de l’Art. A càrrec de Pilar Giró. Divendres de 16.30 a 18.30h (del 06/02/26 al 24/04/26). Aquest curs proposa un viatge a través de la història de l’art des d’una perspectiva sovint ignorada: la de les dones creadores. Moltes van ser invisibilitzades, firmades per homes, relegades al paper de muses o directament esborrades dels relats oficials. Tanmateix, hi eren. I creaven. Explorarem les vides i obres de pintores, escultores, arquitectes, fotògrafes i altres artistes que van desafiar el silenci imposat, des de l’Edat Mitjana fins al segle XXI. Lloc: Sant Feliu de Guíxols.
Per a més informació dels cursos: Tel. 972 820810;
*Escola de Música Municipal
*Taller de música per a nadons. Dimarts de 16 a 16.45h. 8 sessions de 45 minuts a partir del mes de gener. Preu: 69.50€ sense matrícula.
*Taller Aprèn a cantar. Dimecres de 13.15h a 14h. 8 sessions de 45 minuts a partir del mes de gener. Preu: 69.50€ sense matrícula.
Per a més informació: tel. 972821393,
EXPOSICIONS:
*Exposició: La Resistència invisible. Dones Palestines contra l’ocupació. Fins al 9 de febrer. Exposició itinerant que dona veu a les estratègies de resistència no violenta, liderades per dones palestines a Cisjordània. Lluny dels relats dominants centrats en la violència i protagonitzats per homes, aquesta mostra visibilitza les lluites quotidianes, sovint invisibilitzades. Dins del projecte de Biblioteques sense fronteres. Associació SUDS. Al vestíbul de la Biblioteca. Es pot visitar durant l’horari d’obertura de l’equipament.
*Exposició Blancs i Negres de Josep Vilallonga. Fins al 5 d’abril. A la Casa Irla, c/ Algavira 65-69. Organitza: Fundació Casa Irla.
*Exposició Jaume Pla. Fins al 29 de març. A l’Ariel de Boni Art Gallery, c/ Major, 36.
*MONESTIR
Plaça Monestir s/n.
-Exposicions El Monestir i la Vila i Guíxols. Eines i creences a la primera planta.
-Accés a la Porta Ferrada i la Torre del Fum.
Horari: Dissabtes i diumenges d’11 a 13h.
Entrada gratuïta.
-Visites guiades concertades.
Per a més informació tel. 972 821575 (Museu d’Història).
*MUSEU D’HISTÒRIA - ANTIC HOSPITAL
Tancat per obres de millora de l’accessibilitat i la seguretat, incorporant també una nova aula educativa. Per a més informació tel. 972 821575 (Museu d’Història)
*EL SALVAMENT MARÍTIM
Turó dels Guíxols i Salvament de Nàufrags.
Només s’hi podrà accedir amb visites guiades concertades.
Per a més informació: tel. 972 821575 (Museu d’Història)
*MUSEU D’HISTÒRIA DE LA JOGUINA
La Rambla, 12-14. Tel. 972 822249.
-Horari: De dimarts a divendres de 10 a 13.30h i de 16 a 19h, dissabtes de 10 a 13.30h i de 16 a 20h, diumenges i festius d’11 a 14h. Entrada general: 6€ i reduïda (estudiants i jubilats) 5€. Infants menors de 9 anys gratuït.
-Tancat per vacances Fins al 8 de febrer.
*MUSEU DE LA MAQUINETA (maquineta de fer punta de llapis)
C/ Salvador Vidal, 9.
Entrada gratuïta. Hores convingudes tel. 637 431 577.
*ESPAI DEL RELLOTGE
A la Cambra de Comerç. Al Passeig del Mar, 40, baixos.
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 13h. Cita prèvia al telèfon 620 213 395. Preu entrada: 5€.
*Mercat municipal. Cada diumenge de 9 a 14h a la Plaça del Mercat i al Passeig Marítim.
*Cuina del Peixopalo: Del dimecres 18 de febrer al dijous 2 d’abril (Quaresma). Per a més informació: Oficina de Turisme.
*4a edició del Correpoble 2026 – Defensa els colors del teu poble!
Cada any es durà a terme en un municipi diferent del Baix Empordà. La 4a edició se celebrarà el dissabte 28 de març de 2026 a Santa Cristina d’Aro. És una cursa popular que pretén fomentar el moviment esportiu municipal a través del running. El Correpoble vol implicar tots els municipis del Baix Empordà en una festa de l’esport popular. Es tracta d’una competició per equips en la qual cada corredor representarà el municipi del Baix Empordà que prefereixi. Per a més informació i inscripcions: www.correpoble.cat
*Parc Urbà de Salut. Sessions d’exercici físic a la pl. Miquel Murlà. Per a més informació: www.activitatfisica.dipsalut.cat
*Volta ciclista a Catalunya. Del dilluns 23 al diumenge 29 de març. 1a etapa amb sortida, pas intermedi i arribada a Sant Feliu de Guíxols. Per a més informació: www.voltacatalunya.cat
*Oxfam Intermón Trailwalker. Participa a la Trailwalker el 18 i 19 d’abril, un desafiament esportiu i solidari en equip en un entorn natural. La prova consisteix a recórrer 100 quilòmetres en un màxim de 32 hores, 55 quilòmetres en un màxim de 16 hores, 25 quilòmetres en 6-8 hores i 10 quilòmetres en 4 hores. La ruta transcorre per la Via Verda de Girona, des d’Olot fins a Sant Feliu de Guíxols. Per a més informació. https://www.oxfamintermon.org/ca/trailwalker
*Exàmens d’ACTIC. La Biblioteca és un centre col·laborador reconegut per la Generalitat, on pots fer l’examen per obtenir l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC). La prova és telemàtica i les persones que la superen satisfactòriament aconsegueixen un certificat que emet la Generalitat, per acreditar el seu nivell de competències en TIC. Cal inscripció prèvia a la pàgina web de la Generalitat. A la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit.
*Servei d’Assessorament Jurídic. Adreçat a persones empadronades a Sant Feliu de Guíxols. Atencions quinzenals de 10 a 14h. Cal demanar cita prèvia al Centre Cívic Tueda, c/ Gravina, 39-41. Contacte: 972 821058.
*Mascanada6: Cultura intimista, diferent i especial. Per a més informació i entrades a www.mascanada6.com
*Espectacles familiar de la Xarxa al Teatre Auditori Narcís Masferrer. Venda d’entrades a https://laxarxaguixols.framer.website o una hora abans al Teatre. Organitza: La Xarxa.
*Sala de Festes Las Vegas. Concerts, balls de saló i espectacles. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*SONATS 2026: el cicle de comèdia de la Costa Brava. Les entrades ja estan a la venda a www.sonats.cat
Diumenge 1 de febrer
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
De dilluns 2 al divendres 6 de febrer
*Setmana de microconcerts. De dilluns a dijous concerts a les 18 i a les 20h. Divendres a les 17h. A l’Auditori i aula 1.1 de l’Escola de Música. Durada de cada concert: 40 minuts aprox. Gratuït. Organitza: Escola de Música.
Dilluns 2 de febrer
*Itineraris saludables. Caminada a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
*Festivitat de la Candelera. Benedicció de les candeles i Santa Missa. A les 19.30h a la parròquia del Monestir.
Dimarts 3 de febrer
*Club de Lectura Memòria Històrica: No plorar de Lydie Salvayre. A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de Pilar Francès. Cal inscripció. 972 32 40 57 o
Dimecres 4 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
Dijous 5 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
Divendres 6 de febrer
*CARNAVAL 2026
-La cursa que desperta El Carnaval. A les 19 h. (sortida) Cursa popular de 6 km. per donar el tret de sortida al Carnaval on tots els participants hauran d’anar disfressats. La sortida i arribada es farà des dels Jardins Juli Garreta. Preu Inscripció: 10 € (per a més informació sobre les inscripcions contacteu amb la colla ). Hi haurà fi de festa amb servei de bar i música.
Organitza: Colla Els Festuks.
*Cicle literari: Presentació del llibre Aigües de llibertat de Cristina Canamases. A les 19h a la Casa Irla (C/ Algavira, 65-69). Gratuït.
*Club de Lectura de Narrativa: La paret de Marlen Haushofer. A les 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de l’escriptor guixolenc Toni Sala. Cal inscripció prèvia, 972 32 40 57 o
*Concert Steve Smyth + Surroca (Rock). A les 21.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
Dissabte 7 de febrer
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*XI Guíxols Cup. Regata Vela Lleugera Optimist N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Concert Mark Quark (Hip Hop). A les 18.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/ Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
*Azukita. Nit de Salsa i Bachata (Carnaval Salsa). A les 23h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
*CARNAVAL 2026
-Cercavila de Colles. A les 18h (convocatòria) i 18.30h (sortida). Les colles de la ciutat sortiran des de tres punts diferents (plaça Mercat, parc Miquel Murlà i plaça Salvador Espriu) per celebrar l’inici del Carnaval. Organitza: Federació de Colles de Carnaval Ganxones.
-Sopar de colles i Traspàs de “La Bomba”. A les 21h. Sopar popular de les colles de carnaval (cadascú se’l porta) a l’envelat del Guíxols Arena. De 20.30 a 22.30h tots els nens i nenes podran gaudir d’un espai d’animació i tallers amb en Suret.
-Tot seguit Traspàs de “La Bomba”, proclamació de les Padrines del Carnaval Ganxó i presentació del/la Carnestoltes 2026. Festa amb Fundación Ibiza i MON DJ. Organitza: Associació de Festes Ganxones. Preu del tiquet: 3€ (informació sobre la venda de tiquets als responsables de cada colla). Obertura de portes a les 20.30 h.
Diumenge 8 de febrer
*XI Guíxols Cup. Regata Vela Lleugera Optimist N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*XXI Concurs de Teatre Amateur: 12 Sense Pietat amb la companyia ACR de Fals. A les 18h al Teatre Municipal Narcís Masferrer. Preu: 10€. Venda d’entrades a l’Oficina de Turisme o una hora abans de l’espectacle, a la taquilla del Teatre. Organitza: Agrupació de Teatre Benet Escriba.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 9 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
Dimecres 11 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Aules Culturals: La Màgia de les Joguines. A les 18h al Centre Cívic Tueda. A càrrec de Tomàs Pla, director del Museu d’Història de la Joguina. Organitza: Casal Tueda Gent Gran.
Dijous 12 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
*CARNAVAL 2026:
-Rua Carnaval cobla Gaziel. A les 10.30h sortida des de l’escola Gaziel pels carrers del Centre Ciutat. Durada: 90 minuts. Gratuït. Organitza: Escola de Música.
-Festa Infantil de Disfresses. A les 17.30h. Ball de disfresses infantil a l’envelat del Guíxols Arena amb l’espectacle “L’hora de donar-ho tot” a càrrec de la Cia. Els Atrapasomnis. A l’entrada en Suret oferirà un berenar per a tots els nens i nenes fins esgotar existències. Entrada gratuïta. Obertura de portes a les 17h.
-Marxing Band de Carnestoles. A les 18h pels carrers del Centre Ciutat. Durada: 60 minuts. Organitza: Escola de Música.
-Festa de Dijous Gras. A les 22h. Acte de presentació del Carnaval a l’envelat del Guíxols Arena, pregó de les Padrines del Carnaval Ganxó i pregó inaugural de Sa Majestat Carnestoltes 2026.
A les 23h Festa amb “The Txandalls + DJ KZU”. Preu de l’entrada: 6€ sense consumició. Venda anticipada d’entrades a l’enllaç www.guixols.cat/carnaval i a l’Oficina de Turisme. Pagament amb targeta bancària.
Divendres 13 de febrer
*CARNAVAL 2026:
-Presentació de totes les colles participants a la Rua del Divendres i pregó de les padrines i de Sa Majestat Carnestoltes 2026. A les 12h a l’envelat del Guíxols Arena. Entrada gratuïta. Obertura de portes a les 11.30 h.
-Rua del Divendres. A les 18h. Desfilada de carrosses i comparses. Recorregut: Ctra. Girona (cantonada amb Rambla Joan Bordàs), Placeta Sant Joan, la Rambla (cantonada Passeig del Mar).
-Ball del Tongo. A les 23.30h. Ball amb DJ Dolça i Wasa Corporation a l’envelat del Guíxols Arena. A la 1h de la matinada lliurament de premis de la Rua. Preu de l’entrada: 7€ sense consumició. Obertura de portes a les 23h. Venda anticipada d’entrades a l’enllaç www.guixols.cat/carnaval i a l’Oficina de Turisme. Pagament amb targeta bancària.
Hi haurà un bus llançadora per pujar a l’Envelat del Guíxols Arena. Bus gratuït i itineraris còmodes segons franja horària:
De les 20.30 fins a les 22.30h. Recorregut: Monestir, parada al final de la ronda-rotonda farmàcia, rotonda “Can Carbó”.
De les 22.30 fins a les 24h. Recorregut: Monestir, rotonda farmàcia, rotonda “Can Carbó”, parada Baldiri, parada Avda. Balears-Sorli, parada c/ Rufo farmàcia.
A partir de les 24h fins a les 4 de la matinada. Recorregut habitual de la Montdela.
Dissabte 14 de febrer
*Regata mensual. Regata social Creuer N3. A les 11h. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
Diumenge 15 de febrer
*CARNAVAL 2026:
-Rua del Matí. A les 11h. Desfilada festiva de les colles de carnaval. Recorregut: carrer Colom, passeig dels Guíxols i passeig del Mar.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 16 de febrer
*Itineraris saludables. Caminada a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
Dimecres 18 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Dimecres de Cendra. Imposició de la Cendra i Santa Missa. A les 19.30h a la parròquia del Monestir.
*CARNAVAL 2026:
-Enterrament de la sardina. A les 20h. Seguici mortuori de les colles de Carnaval. Recorregut: des de les naus de les carrosses fins a la Plaça del Mercat.
-Sardinada popular. A les 21h a la Plaça del Mercat.
Dijous 19 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromiàlgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la Plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
Divendres 20 de febrer
*Cicle Gaudí – Cinema: Romeria (drama). Original en català. Direcció i guió: Carla Simón. No recomanat a menors de 16 anys. Durada 111 minuts. A les 20h a la Sala Abat Panyelles al Monestir (plaça Monestir s/n). Entrada general 4,50€, club Vanguardia 2x1, socis de la Federació d’Ateneus de Catalunya 3€ i amb el carnet jove 3€. Per a més informació i venda d’entrades a www.cultura.guixols.cat, www.entrada.codetickets.com i a l’Oficina de Turisme. Organitza: Acadèmia de Cinema en català i Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.
Dissabte 21 de febrer
*Fase 1 Interclubs Costa Brava – CNPA. Regata Creuer N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 32 17 00.Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*Cicle literari: Presentació del llibre Perfectament imperfecta de Carla Gracia. A les 19h a la Casa Irla (C/ Algavira, 65-69). Gratuït.
*Visita guiada El Jardí melangiós – Arquitectura funerària. A càrrec de Tretze Cultura. A les 11.30h. Punt de Trobada: vestíbul del Monestir. Aforament limitat. Cal inscripció prèvia. Preu: 6€, reduïda 4€. Per a més informació: https://ja.cat/jardiArqui
*Concert amb Los 4 de Cuba (Salsa). A les 23.30h a la Sala de Festes Las Vegas (c/ Colom, 11). Més informació a www.salalasvegas.es
Diumenge 22 de febrer
*Fase 1 Interclubs Costa Brava – CNPA. Regata Creuer N2. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
*XXI Concurs de Teatre Amateur: Ovelles amb la companyia Passarells Teatre Estudi de l’Alforja. A les 18h al Teatre Municipal Narcís Masferrer. Preu: 10€. Venda d’entrades a l’Oficina de Turisme o una hora abans de l’espectacle, a la taquilla del Teatre. Organitza: Agrupació de Teatre Benet Escriba.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal Tueda Gent Gran.
*Ball amb música en viu. A les 18h al Casal de Gent Gran Salvador Espriu.
*Ball de saló amb sorteig. Amb DJ Pere i DJ Toni. A partir de les 18h a la Sala de Festes Las Vegas (c/Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Més informació a www.salalasvegas.es
Dilluns 23 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic a Sant Feliu de Guíxols. A les 16h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts. Són gratuïtes i aptes per a totes les edats i condicions físiques. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat
*Bibliomaker: Creació digital: Píxel Art. De 17.30 a 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Amb aquest curs de 3 sessions es descobrirà què és el píxel art i també diferents artistes que s’hi dediquen. L’objectiu és fer una obra de píxel art i animar-la o de vòxel art i renderitzar-la, amb els programes Aseprite i Magicavoxel. A partir de 12 anys. Places limitades. Inscripcions gratuïtes a través del formulari: https://forms.gle/8WQPPuVJLfg6SieX7, 972 32 40 57 o
Dimarts 24 de febrer
*Dia de la dona en l’esport. Dia contra la LGTBIfòbia en l’Esport. A les 16.30h Torneig de Futbol 7 al Camp de futbol Vilartagues. A les 19h Col·loqui “Col·lectius minoritats en l’esport al llarg dels anys”. Entrega d’obsequis i berenar. A la sala parquet del Centre Cívic Vilartagues. Per a joves de 12 a 22 anys. Més informació i inscripcions a @guixolsjove o 670 47 12 93. Gratuït. Organitza: SIAD.
Dimecres 25 de febrer
*Ball de saló amb berenar amb DJ Pere. A les 17h a la Sala de Festes las Vegas (c/ Colom, 11). Entrada: 10€ amb consumició. Per a més informació: www.salalasvegas.es
*Aules Culturals: Gaziel, Obra i Pensament. A les 18h al Centre Cívic Tueda. A càrrec de Josep Cullell Ramis, professor de filosofia i escriptor. Organitza: Casal Tueda Gent Gran.
*Xerrada Bibliosteam: Filosofia "Avís als humans del futur!". A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Com podem advertir els humans d’aquí a 10.000 anys del risc de viure prop d’un cementiri nuclear? Per estrany que sembli, filòsofs i científics han hagut d’enfrontar-se a aquest repte. A càrrec d’Alba Padrós, llicenciada en filosofia. Organitza: Servei Biblioteques de la Diputació de Girona.
Dijous 26 de febrer
*Itineraris saludables. Sessió d’exercici físic amb l’associació de Fibromialgia a Sant Feliu de Guíxols. A les 8.30h. Lloc: Parc Urbà de Salut de Sant Feliu de Guíxols a la plaça Miquel Murlà. Les sessions les dirigeixen professionals experts i son gratuïtes. Es recomana venir-hi amb roba i calçat còmodes i portar aigua per hidratar-se. En cas de meteorologia adversa, l’activitat es realitza al centre cívic Tueda. Més informació i inscripcions: https://activitatfisica.dipsalut.cat/
*Vespres de vídeos al Casino dels Nois: Sant Elm l’Ermita – Els Personatges. Dues presentacions de Josep M. Vicens. A les 19h a la nova sala d’actes de la planta baixa del Casino dels Nois. Organitza: Amics del Museu d’Història.
*Club de Lectura Llegir El Teatre: La reina lloba de Pau Carrió. A les 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. El personatge de Margaret d’Anjou de “La guerra de les roses” de William Shakespeare té més versos que Cleòpatra o Rosalina, que el Rei Lear o Titus Andrònic, però, a diferència de tots ells, no té una obra pròpia. Amb “La reina lloba” Pau Carrió crea una nova vella tragèdia elisabetiana. A càrrec d’Elena Avellaneda Noguera. Cal inscripció. 972 32 40 57 o
Divendres 27 de febrer
*Presentació de Llibre: La venganza se viste fría d'Olga Gonzàlez. A les 18h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit.
*Sopar Concert en directe al Tinglado. Per a més informació www.cnsfg.cat i al tel. 972 321700. Organitza: Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols.
Dissabte 28 de febrer
*La Botiga al carrer. Descomptes molt interessants a les botigues del centre. De 9 a 20.30h al centre de la ciutat. Organitza: Associació Guíxols Comerç i Turisme.
*Obertura Ermita de Sant Elm. Es podrà visitar dissabtes d’11 a 14h. Al mateix temps, s’obrirà l’estatge social, per prendre un cafè o beure un refresc, fullejar els àlbums amb fotos dels casaments i esdeveniments més importants dels 30 anys de l’Associació. Si us vau casar a l’Ermita de Sant Elm, feu-nos arribar una foto. Si només en teniu una, farem una còpia i l’original us el retornem. Qualsevol suggeriment o queixa, podeu adreçar-vos al nostre correu electrònic:
*Hora del Conte: La vida secreta de les formigues. A les 11.30h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. A càrrec de Lali Begood. Aquesta és una bonica història d’ecologia i amor pels animals que Lali Begood ens explicarà i a més cantarà cançons acompanyada del seu ukelele. De 0 a 3 anys. Gratuït.
*Teatre professional – Guíxols Escena Primavera 2026: Kramig. A les 20.15h al Teatre Auditori Narcís Masferrer. Comèdia romàntica. Autoria i direcció: Marta Buchaca. Intèrprets: Biel Duran i Anna Moliner. Producció: La Pocket. Per a més informació i compra d’entrades a www.cultura.guixols.cat , www.entradas.codedetickets.com i a l’Oficina de Turisme.
Diumenge 1 de març
*La Botiga al carrer. Descomptes molt interessants a les botigues del centre. De 9 a 14h al centre de la ciutat. Organitza: Associació Guíxols Comerç i Turisme.
CURSOS
Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit
*Curs Bibliomaker. Creació digital: Píxel Art. De 17.30 a 19h a la Biblioteca Pública Octavi Viader i Margarit. Amb aquest curs de 3 sessions es descobrirà què és el píxel art i també diferents artistes que s’hi dediquen. Inici: 23 de febrer. L’objectiu és fer una obra de píxel art i animar-la o de vòxel art i renderitzar-la, amb els programes Aseprite i Magicavoxel. A partir de 12 anys. Places limitades. Inscripcions gratuïtes a través del formulari: https://forms.gle/8WQPPuVJLfg6SieX7, 972 32 40 57 o
Casal Tueda
*Curs de fotografia. Curs presencial de nivell bàsic, a càrrec de Jordi Gallego. Dimecres de 20 a 22h al Casal Tueda. El curs inclourà 24h de teòrica (12 dies) + 8h de pràctica (dues sortides: un diumenge al matí i un divendres al vespre). Durada del curs: 3 mesos. Inici del curs: 28 de gener. Preu: 100€ (tot el curs) o 35€/ mes; 50€ per als socis de l’Agrupació Fotogràfica de Sant Feliu de Guíxols i del Casal Tueda. Per a més informació i inscripcions: tel. 652921205 i
Casals
*Activitats del curs 2025/2026 per a sèniors:
-Casal Tueda Gent Gran: Informació i inscripcions: al despatx del casal de dilluns a divendres de 10 a 13h. Al Centre Cívic Tueda: C/ Gravina, 39-41. Tel. 972 821310/ 972 821058,
-Casal Gent Gran Salvador Espriu: Informació i inscripcions: al despatx del casal de la gent gran Salvador Espriu al Centre Cívic Vilartagues, els dilluns i els dijous d’11 a 13h. Tel. 972 821897 i 972 820101,
*UNED Sènior Sant Feliu de Guíxols curs 2025/2026.
*Cursos Anuals:
-MIM Música i Moviment. Dilluns de 10 a 12h (fins al 25/05/26). A càrrec de Sofia Azambuja. El taller “Música i Moviment Sénior” està pensat per a persones que vulguin gaudir de la música a través del cos, en un entorn amable, proper i ple d’energia positiva. A partir d’un repertori musical variat, les sessions es basen en la rítmica com a eina principal, incorporant moviment, joc i expressió corporal.
*Cursos 2n Quadrimestre:
-La mare sempre em donava poma per berenar. Realitat i ficció en la narrativa catalana contemporània. Dimecres de 16 a 18h (del 04/02/26 al 25/05/26). A càrrec de Núria Bazaga. La literatura és un lloc estrany on ficció i realitat es barregen, on el narrador mai no és del tot fiable, on el que s’explica té alguna cosa a veure amb la veritat, però mai és la pura realitat. En els darrers anys ha augmentat el que s’anomenen “les narratives del jo”, experiències de la vida novel·lades, però aquest gènere literari ja fa molts anys que existeix. Ens endinsarem en alguns casos en què distingir realitat i ficció es converteix en tot un repte.
-Fotografia Digital per a principiants: Descobreix la teva càmera digital. Dimecres de 18.15 a 20h (del 04/02/26 al 20/05/26). A càrrec de Marcel·lí Armengou. La idea d’aquest curs és apropar la fotografia digital d’una manera entenedora i pràctica a totes les persones interessades en tenir uns coneixements mínims per poder gaudir de la fotografia digital. És un curs pensat per a utilitzar una càmera fotogràfica. El curs està pensat per fer-se a Sant Feliu de Guíxols.
-L’art en femení. Dones silenciades però no absents, creadores a la Història de l’Art. A càrrec de Pilar Giró. Divendres de 16.30 a 18.30h (del 06/02/26 al 24/04/26). Aquest curs proposa un viatge a través de la història de l’art des d’una perspectiva sovint ignorada: la de les dones creadores. Moltes van ser invisibilitzades, firmades per homes, relegades al paper de muses o directament esborrades dels relats oficials. Tanmateix, hi eren. I creaven. Explorarem les vides i obres de pintores, escultores, arquitectes, fotògrafes i altres artistes que van desafiar el silenci imposat, des de l’Edat Mitjana fins al segle XXI. Lloc: Sant Feliu de Guíxols.
Per a més informació dels cursos: Tel. 972 820810;
*Escola de Música Municipal
*Taller de música per a nadons. Dimarts de 16 a 16.45h. 8 sessions de 45 minuts a partir del mes de gener. Preu: 69.50€ sense matrícula.
*Taller Aprèn a cantar. Dimecres de 13.15h a 14h. 8 sessions de 45 minuts a partir del mes de gener. Preu: 69.50€ sense matrícula.
Per a més informació: tel. 972821393,
EXPOSICIONS:
*Exposició: La Resistència invisible. Dones Palestines contra l’ocupació. Fins al 9 de febrer. Exposició itinerant que dona veu a les estratègies de resistència no violenta, liderades per dones palestines a Cisjordània. Lluny dels relats dominants centrats en la violència i protagonitzats per homes, aquesta mostra visibilitza les lluites quotidianes, sovint invisibilitzades. Dins del projecte de Biblioteques sense fronteres. Associació SUDS. Al vestíbul de la Biblioteca. Es pot visitar durant l’horari d’obertura de l’equipament.
*Exposició Blancs i Negres de Josep Vilallonga. Fins al 5 d’abril. A la Casa Irla, c/ Algavira 65-69. Organitza: Fundació Casa Irla.
*Exposició Jaume Pla. Fins al 29 de març. A l’Ariel de Boni Art Gallery, c/ Major, 36.
*MONESTIR
Plaça Monestir s/n.
-Exposicions El Monestir i la Vila i Guíxols. Eines i creences a la primera planta.
-Accés a la Porta Ferrada i la Torre del Fum.
Horari: Dissabtes i diumenges d’11 a 13h.
Entrada gratuïta.
-Visites guiades concertades.
Per a més informació tel. 972 821575 (Museu d’Història).
*MUSEU D’HISTÒRIA - ANTIC HOSPITAL
Tancat per obres de millora de l’accessibilitat i la seguretat, incorporant també una nova aula educativa. Per a més informació tel. 972 821575 (Museu d’Història)
*EL SALVAMENT MARÍTIM
Turó dels Guíxols i Salvament de Nàufrags.
Només s’hi podrà accedir amb visites guiades concertades.
Per a més informació: tel. 972 821575 (Museu d’Història)
*MUSEU D’HISTÒRIA DE LA JOGUINA
La Rambla, 12-14. Tel. 972 822249.
-Horari: De dimarts a divendres de 10 a 13.30h i de 16 a 19h, dissabtes de 10 a 13.30h i de 16 a 20h, diumenges i festius d’11 a 14h. Entrada general: 6€ i reduïda (estudiants i jubilats) 5€. Infants menors de 9 anys gratuït.
-Tancat per vacances Fins al 8 de febrer.
*MUSEU DE LA MAQUINETA (maquineta de fer punta de llapis)
C/ Salvador Vidal, 9.
Entrada gratuïta. Hores convingudes tel. 637 431 577.
*ESPAI DEL RELLOTGE
A la Cambra de Comerç. Al Passeig del Mar, 40, baixos.
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 13h. Cita prèvia al telèfon 620 213 395. Preu entrada: 5€.
